به گرد هم آیی نوبتی ۳۰ - ۳۱ جنوری ، کمسیون وزین تفاهم و وحدت هامبورگ -- جرمنی
اسماعیل )) میهن فدا -  محشور (( اسماعیل )) میهن فدا - محشور ((

 

 

                                                                        پیام شاد باش وهمبستگی 

 

دوستان ، هم میهنان ورفقای  روزگا ران گرم و سرد ، غم و سرور و افتخار و سر خوردگی !  درود ها و ار ادتم  را بپذیرید . من تمام آمادگی های لازم منجمله تهیه ی تکت قطار را گرفته بودم تا درین گرد هم آیی وزین شرکت نمایم . دریغ و درد که سوگمندانه نسبت دلایل موجه ، این افتخار  نصیبم نشد .اینک که شما ذره نوازانه امکان حضورغیر مستقیم مرا میسر ساخته اید ،به ارایه ی پیام ام  میپردازم .

روشن و مبرهن است که مردم در خون نشسته ی میهن ویران ما وشما در درازنای هژده سال آخرتمام گرو ها و نیرو ها را ، از راست سیاه و افراطی گرفته تا میانه ی نوکر صفت و ماجرا جویان چپ نما  ،از منادیان سلطنت فیو دلی گرفته تا چاکران سود وسرمایه را,  با تحمل دشواریهای جان گداز و طاقت فرسا آزمودند که حاصل ان بجز درد و رنج و ندامت چیز ی دیگری نیست  .

و اینک با اندوختن این تجربه، که سوگمندانه قیمتش بسیار گران تمام شده است ، چشم براه فرزندان اصیل و خدمت گزار خویش یعنی نیروهای چپ ، دموکرات ، مترقی و آزموده شده ی هستند که در دود و غبارتبلیغات و دروغ های دشمن از یک سو و اشتباهات ناشی از بی تجربه گی و جهش های پیش از وقت ، از جانب دیگر از نزد شان فاصله گرفته بودند . 

دوستان وهم میهنان !  نخست از همه نباید فراموش کرد که گستره ی کار و سیاست در میهن ،  زمانی برای جولان ما و شما ارزانی خواهد شد که ما کارایی خود رابا یکدست ویکدل بودن به اثبات برسانیم . یعنی در شرایط موجود یگانه الترناتیف نیرو های حاکم فعلی را مردم ما در وجود یک ساختار متحد، یکپارچه و هدفمند ،  جستو جو دارند نه دروجود گرو ها و جزایر پاشان و ازهم  گسیخته ای  که به هدف سرباز گیری از یکدیگر گرد هم میایند و دوباره  تیت میشوند . منظور من این نیست که یکروزه راه صد ساله پیموده و دارای یک حزب واحد  وسرا سری گردیم بلکه منظور آنست که با حفظ گوناگونی های نظریاتی و تشکیلاتی اولا اراده ی صادقانه برای نزدیکی و اتخاذ  تصمیم برای نزدیکی بیشتر از خود نشان بدهیم و به مردم و میهن در عمل ثابت بسازیم که کارایی امر سترگ خدمت به آنها و میهن خویش را داریم .  

دوستان گرا نقدر  ! من باید به روشنی و جهر بیان  بدارم که یک مارکسیست بودم هستم وخواهم بود . من تا دم  مرگ با  تیوکراتیزم ، فیودالیزم و ناسیونالیزم آشتی ناپذیر بوده و خواهم بود . ولی این به ان مفهوم نیست که من با دوستان ، رفقا و سازمانهای موجود در برآورده شدن اهداف کوتاه و دراز مدت شان همنوایی و کار مشترک نمیکنم . من به پیروی از همان اصل قبول شده که برای رسیدن به اهداف نهایی با کسانیکه حتی چند قدم محدود در جهت برآورده شدن اهداف کوتاه مدت ویا دراز مدت میبردارند،  همقدم وهمراه خواهم بود . با صمیمیت و رفیقانه از شما میخواهم که در راه تفاهم و نزدیکی سنگ های گران و غیر قابل گذشتن را قرار ندهید . از تهمت ها و طعنه های  خصمانه دوری کنید . به گونه ی مثال ا ز نام رهبرانیکه دارای جایگاه بلند نزد مردم هستند باید استفاده ی موثرو بجا صورت گیرد  نه انکه هنگام ضرورت این استفاده صورت گیرد و پس ازان درصدد تخریب آنها برآییم .  

و اما با سازمانها ، محافل و اشخاصیکه علیه منافع انسان زحمت کش آگاهانه قرار گیرد هر گز همراهی و همنوایی نخواهم کرد . من در نهایت امر بمثابه یک مارکسیست معتقدبه مارکسیسم نقاد وگرامشی مانند ,  یگانه هدفم رهایی انسان ایجادگر (کارگر  ودهقان و دیگر زحمت کشان )از زیر یوغ استثمار ، استبداد و هر نوع ستم دیگر میباشد . در راه بر آورده شدن این هدف با همه کسانیکه یک قدم ولی صادقانه درین راه میبردارد  همراه هستم و خواهم بود  .

در فرجام درحالیکه پیروزی این گرد همایی به موقع را خواستدارم از کسانیکه صادقانه در راه همسویی مبارزان راستین رهایی انسان میهن به بند و به بلا کشیده واسیر ما قدم ویا قلم میزنند ابراز شکران میکنم .فرجامین کلام من ابراز آمادگی به همکاری با تمام سازمانها ، اشخاص و محافل روشنفکر ، دموکرات و مترقی میباشد . به شما وعده میسپارم که در گرد همایی آینده با شما خواهم بود .

با تقدیم درود های رفیقانه ، انقلابی ومیهن پرستانه .

                                                 


January 30th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها